“Faust meet The Necks” (Chris Cutler / Rèr megacorp)
First release February 2004 by Wallace records | Violently taped on analog material 2″ at URS Studio (Villa Minozzo, Italy) | Executive and artistic producer Olivier Manchion | Engineered and mixed by Lionel Darenne with assistance by Simone Filippi except Treep mixed by Olivier Manchion | Coordination Studio: Simone Filippi | Editing: Denis Cazajeux | Mastering: Lionel Darenne at La Frette, Paris | Artwork concept: Olivier Manchion. Realized by Om with Mirko Spino. Front cover photo: “Wedding party”, sunbeep archives.
Performed by Olivier Manchion, Giulio C. Vetrone, Nicolas Marmin (Aka_bondage) and Francesco Bolognini (Billét) | Special-guests Massimo Guidetti (trumpet) and Bi (vocals) on BSide | Arranged by Pfe
Music by Olivier Manchion except Nord by Bolognini/Manchion/Marmin.
All songs SACEM (c) 2004
Releases
- 2004 CD — Wallace records (It) #40
- 2004 CD — Klanbgbad (Ger) #29
- 2004 CD — Ruminance records (Fr) #23
Reviews
There are A LOT of reviews for this recording: FRANÇAIS, ITALIANO, ENGLISH, DEUTSCH, DUTCH… They will be available soon hereunder. For now just few words:
“Faust meet The Necks” (Chris Cutler / Rèr megacorp)
MAGIC!: “Une precision quasi clinique. Tel un Mogwai sans sucre ou un Bästärd revenu des enfers”.
ARTE tv: “Music hasn’t been as filigree, as harmonic and at the same time as varied and clearly composed as by Permanent Fatal Error”.
ARTE tv: “La virtuosite de Tortoise, le son limpide et appuyé de Shellac et une celebration de la lenteur dans le style de Slint“.
MOUVEMENT: “Un hors-piste à couper le souffle”.
ARTE tv: “Musik ist schon lange nicht mehr so filigran, so harmonisch und gleichzeitig so abwechslungsreich und klar komponiert und gespielt worden, wie von Permanent Fatal Error”.
IL MANIFESTO: “Permanent Fatal Error e’ il nuovo gruppo di Olivier Manchion, ex Ulan Bator. Di quel gruppo, qui, si conserva il marchio di musica scura e una potenza che pero’ viene maggiormente addomesticata. Undici tracce, solo strumentali e dai titoli laconici. Al centro della musica c’e’ il pulsare cardiaco del basso: caldo e pieno di frequenze che si dispiegano per intero, senza tagli. Tutto intorno lo spazio: ora fratturato, ora diluito oppure organizzato, ora silenzioso, ora rumoroso. Ci sono trombe jazz, loop di chitarre reiterati all’infinito, suoni d’ambiente e un senso magmatico del tessuto musicale. Lavoro tanto fisico quanto cerebrale, tra ipnotismi e scosse telluriche. Ad ogni modo, sembra suonare sottopelle. Somiglianze e richiami vanno a gruppi come GodspeedYou! BlackEmperor o agli Swans e Michael Gira”.